انگور
نوشته شده توسط : بهمن احمدوند

 رداشت محصول از تاکستان‌های نهاوند آغاز شد

احد ظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند از کاشت چهار نوع محصول انگور در نهاوند با توجه به آب و هوای معتدل کوهستانی خبر داد و افزود: انواع انگور یاقوتی، فخری، بی‌دانه و کشمش در باغات و تاکستان‌های این شهرستان کاشت می‌شود که به نوعی سبب تنوع در مراحل برداشت برحسب زمان برداشت یعنی تابستان و پاییز می‌شود.
وی گفت: برخی محصولات انگور که به عنوان یاقوتی و پیش‌رس معروفند در اوایل تابستان و تیر ماه برداشت می‌شوند و برخی دیگر از انواع فخری، بی‌دانه و کشمشی در فصل پاییز برداشت می‌شوند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از سطح زیر کشت 650 هکتار از باغ‌ها و تاکستان‌های نهاوند ویژه کشت انگور خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 8 هزار و 500 تن انواع انگور از باغ‌های نهاوند تولید و روانه بازار فروش شود.
وی با اشاره به بیشترین سطح زیر کشت انگور در بخش مرکزی نهاوند افزود: مهم‌ترین مشکل کشاورزان و باغداران انگور کارخانه نبود فضای نگهداری یا به نوعی نبود سردخانه نگهداری این محصول است.
ظفری بیان کرد: برداشت این محصول به صورت سنتی و دستی سبب شده که کشاورزان با وجود دریافت سود و بهره پایین دچار زحمات و مشقات بالایی شوند که این موضوع موجب شده میزان برداشت این محصول در مقایسه با مدت سال قبل 15 درصد کاهش داشته است.
وی هرس به موقع، استفاده از سموم دفع آفات و آبیاری به موقع را مهمترین عامل افزایش تولید این محصول در شهرستان نهاوند ذکر کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در پایان سخنان خود استفاده بسیار پایین از آب را یکی از ویژگی‌های بارز این کشت در نهاوند دانست و افزود: در برخی مناطق این محصول به صورت دیم کاشت شده و در طول سال زراعی کمتر از سه وعده آبیاری می‌شوند.

 





:: موضوعات مرتبط: محصولات نهاوند , انگور , ,
:: برچسب‌ها: محصولات نهاوند , انگور , اثار تاریخی نهاوند , مکانهای دیدنی نهاوند , مکانهای تفریحی نهاوند , احمدوند , بهمن , بهمن احمدوند ,
:: بازديد از اين مطلب : 1850
|
امتياز مطلب : 3
|
تعداد امتيازدهندگان : 1
|
مجموع امتياز : 1
تاريخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با اين پست
ليست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


بک لينک بک لينک